ویدیو سخنرانی ۸ نماینده پارلمان و بحث کم سابقه و پاسخ های وزیر امور خارجه به هر کدام، در رابطه با ایران در پارلمان سوئد👇 #مهسا_امینی

 

ویدیو سخنرانی ۸ نماینده پارلمان و بحث کم سابقه و پاسخ های وزیر امور خارجه به هر کدام، در رابطه با ایران در پارلمان سوئد


غروب روز سه شنبه ۸ نوامبر توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد به ابتکار علیرضا آخوندی نماینده پارلمان از حزب سنتر و هوکان سه وه لینگ نماینده پارلمان از حزب چپ برای بحث پیرامون وقایع ایران و سیاست دولت جدید سوئد در رابطه با ایران به ریکسداگ (پارلمان سوئد) فرا خوانده شد.


این جلسه پارلمان از بسیاری جهات کم سابقه بود. نخست این که تعداد نمایندگان پارلمان که در غروب یک روز وسط هفته در این بحث پارلمانی شرکت کردند به طوری غیر معمولی زیاد بود که تعدادی از نمایندگان پارلمان در خلال سخنان خود به آن اشاره کردند.


نکته دیگری که باز هم مورد توجه نمایندگان پارلمان قرار گرفت تعداد زیاد مردم حاضر در جایگاه تماشاگران (بالکن مردم) و نیز جمعیتی که در یک غروب بارانی وسط هفته در محوطه بیرون پارلمان تجمع کرده بودند بود.


نمایندگان همه احزاب سیاسی سوئد، بغیر از حزب دمکرات مسیحی، در این بحث شرکت داشتند.

اما این جلسه دارای نکات تاسف باری نیز بود. در حالی که نمایندگان سوئدی پارلمان با شرکت در این جلسه قوی ترین حمایت ها از درخواست های مردم ایران را به زبان آورده و حتی به زبان فارسی شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند،  تنها دو نماینده ایرانی تبار پارلمان در بحث شرکت داشتند. علیرضا آخوندی از حزب سنتر و رشید فریور از حزب دمکرات های سوئد.


اردلان شکرآبی و آزاده رجحان از حزب سوسیال دمکرات در جلسه حاضر بودند اما در بحث شرکت نکردند.


سه نماینده ایرانی تبار حزب چپ (علی اثباتی، دانیل ریاضت و مهرنوش دادگستر) حتی زحمت حضور در چنین جلسه مهمی در رابطه با ایران را به خود نداده و غایب بودند. جلسه ای که با حضور وزیر امور خارجه به عنوان عالی رتبه ترین مجری سیاست خارجی سوئد  فرصتی استثنایی برای برجسته کردن شرایط ایران بود.


در عین حال علیرضا آخوندی (حزب سنتر)، رشید فریور (حزب دمکرات های سوئد) و آرن کاراپت  (حزب مدرات) به همراه هوکان سه وه لینگ (حزب چپ)، لاون ردار (حزب سوسیال دمکرات)، یاکوب ریسبری (حزب محیط زیست)، کادیر کاسیرگا (حزب سوسیال دمکرات) و مارکوس ویچل (حزب دمکرات های سوئد) از جمله خواستار فراخواندن سفیر سوئد از تهران، لغو قرارداد همکاری که در سال ۲۰۱۷ توسط دولت وقت سوسیال دمکرات با دولت  ایران به امضاء رسید و نیز اعطای پناهندگی به آن دسته از متقاضیان پناهندگی ایرانی که در حال حاضر در سوئد بسر می برند شدند.


از نکات بسیار جالب بحث روز سه شنبه اطلاعات وسیع نمایندگان پارلمان سوئد از رویدادهای ایران بود. هوکان سه وه لینگ نماینده حزب چپ ضمن اشاره به درخواست نمایندگان مجلس ایران مبنی بر اعدام همه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر آن را «چندش آور» خواند.


علیرضا آخوندی در زمان قرائت نام کودکانی که در جریان اعتراضات جان باختند به گریه افتاد و خانم لاورن ردار نماینده پارلمان از حزب سوسیال دمکرات به مقاله اخیر خانم مارگوت والستروم در روزنانه دی ان اشاره کرد. مارگوت والستروم وزیر امور خارجه اسبق و کمیسیونر پیشین سوئد در اتحادیه اروپا در این مقاله نوشته است که این تصور در دوران وزارت وی که برقراری ارتباطات گسترده اقتصادی با ایران منجر به ایجاد تحول و ایرانی بازتر می شود یک سیاست اشتباه بوده و با توجه به تحولات امروز می بایست مورد تجدید نظر قرار گیرد.


توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد ضمن ستودن زنان و دختران ایرانی گفت که وی و دولت جدید رویدادهای ایران را بدقت دنبال کرده و هم در سطح ملی و هم در سطح اتحادیه اروپا در رابطه با آن فعال خواهد بود. وی اضافه کرد که اقدامات اخیر اتحادیه اروپا در رابطه با ایران از جمله با حمایت و ابتکار فعالانه سوئد به واقعیت در آمده است.


در پایان این جلسه آقای آندریاس نورلن رئیس پارلمان سوئد با خطاب قرار دادن مستقیم جمعیت زیاد ایرانی تبارانی که در بالکن پارلمان برای تماشای زنده جلسه به محل آمده بودند از آن ها تشکر کرد و گفت «ریکسداگ (پارلمان) هسته دمکراسی سوئد است و من خوشحالم که شما از حق خود برای حضور در پارلمان و شنیدن این بحث استفاده کردید».

#مهسا_امینی




#قدرت_مردم_متحد

#اتحاد_رمز_پیروزیست

#مرگ_بر_خائنین_به_ایران

#نه_به_جمهوري_اسلامي

#زن_زندگی_آزادی

#مرد_مهین_آبادی

#اعتصابات_سراسری

#ایران_را_پس_میگیریم

#رضا_شاه_روحت_شاد #شاهنشاه_روحت_شاد

#پهلویسم_تنها_راه_نجات

#شاهزاده_رضا_پهلوی

#نور_بر_تاریکی_پیروز_است

#پاینده_ایران

#جاوید_شاه

#MahsaAmini

#IranRevolution2022

#IRIranianPeopleVoice

#No2IR

#RezaPahlaviIsOurShah

#Trump


برای دیدن پست های شاهزاده رضا پهلوی در شبکه های اجتماعی روی لینک های زیر کلیک کنید👇

وبسایت / صفحات / کانال‌های رسمی: #شاهزاده_رضا_پهلوی

وبسایت:  www.RezaPahlavi.ORG
عکس های خانوادگی:  http://instagram.com/rpfamilyphotos
اینستاگرام هنری و عکاسی: http://instagram.com/rpportfolio


برای دیدن پست های شهبانو فرح پهلوی در شبکه های اجتماعی روی لینک های زیر کلیک کنید👇

سایت رسمی شهبانو فرح پهلوی

Farah Pahlavi - فرح پهلوی - Home | Facebook

توییتر \ نمایه

tiktok-verify-page

Telegram: Contact @farahdibapahlavi

Farah Pahlavi - Official Page (@shahbanou_farah_pahlavi) • Instagram photos and videos


جهت همراهی با ما بر روی لینک های زیر کلیک نمایید :









Telegram: Contact @rasuyab