#نور_بر_تاریکی_پیروز_است، شاهدخت نور پهلوی: در شرایطی که کشورها کرونا را با واکسن مهار می‌کنند، ایرانیان جان خود را به خاطر فرمان خامنه‌ای از دست می‌دهند...

 

- غرب‌ستیزی لگام‌گسیخته تنها یک ادعای لفظی نیست. رژیم به آن عمل می‌کند. خامنه‌ای برای اثبات وفاداری خود به تفکر ضدآمریکایی، بدون توجه به بهایی که مردم باید برای آن بپردازند، در یک اقدام بی‌سابقه واردات واکسن‌های آمریکایی و غربی را به ایران ممنوع اعلام کرد. با اینکه شایعات بسیاری مبنی بر واکسینه شدن خود مقامات با واکسن فایزر وجود دارد اما رهبر جمهوری اسلامی ایرانیان را از دسترسی به واکسن‌های ایمن و معتبر محروم کرد. در نتیجه این روزها در حالی که اکثر کشورهای جهان این ویروس را مهار کرده و شرایط آنها رو به بهبود و عادی شدن می‌رود، ایرانیان بطور دستجمعی جان خود را بر اثر بیماری کووید۱۹ از دست می‌دهند.

جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ اوت ۲۰۲۱


در حالی که جهان بر فاجعه آشکار سیاسی و انسانی در افغانستان تمرکز دارد، درست در آنسوی مرز، در ایران، بحران دیگری به نقطه‌ی در هم شکستن نزدیک می‌شود.

هر دو دقیقه یک ایرانی بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست می‌دهد و این رقم تازه بر اساس اعتراف مقامات خود رژیم است. این مرگ‌ها فقط ناشی از برنامه‌ریزی ضعیف یا سوء مدیریت نیست. این یک روند ایدئولوژیک است که از همان ایدئولوژی ضدغربی و ضدترقی که به تازگی افغانستان را تحت سلطه گرفته، تغذیه می‌کند و همان پیامدهای فاجعه‌باری را رقم می‌زند که از سال ۱۹۷۹ مردم ایران با آنها دست به گریبانند.

با شروع نخستین موج همه‌گیری کرونا در ایران، علی خامنه‌ای واقعیت مرگبار این بیماری همه‌گیر را انکار کرد تا بتواند نمایش انتخاباتی (۲ اسفند ۱۳۹۸) را برگزار کند. وی برای این کار به تئوری‌های مضحک توطئه متوسل شد. خامنه‌ای با اشاره به اینکه ایالات متحده ممکن است در تولید این ویروس نقش داشته باشد گفت: «خود آمریکایی‌ها متهم به شیوع  ویروس هستند» و «ایالات متحده می‌خواهد از ایرانیان به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کرده و با گسترش ویروس در ایران تأثیرات آن را تست کند!» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی پیش از اینهم فراتر رفت و این ادعای بی‌ملاحظه و خطرناک را مطرح کرد که «دشمن» قصد دارد از واکسن برای «فلج کردن» ایرانیان استفاده کند.

غرب‌ستیزی لگام‌گسیخته تنها یک ادعای لفظی نیست. رژیم به آن عمل می‌کند. خامنه‌ای برای اثبات وفاداری خود به تفکر ضدآمریکایی، بدون توجه به بهایی که مردم باید برای آن بپردازند، در یک اقدام بی‌سابقه واردات واکسن‌های آمریکایی و غربی را به ایران ممنوع اعلام کرد. با اینکه شایعات بسیاری مبنی بر واکسینه شدن خود مقامات با واکسن فایزر وجود دارد اما رهبر جمهوری اسلامی ایرانیان را از دسترسی به واکسن‌های ایمن و معتبر محروم ساخت. در نتیجه این روزها در حالی که اکثر کشورهای جهان این ویروس را مهار کرده و شرایط آنها رو به بهبود و عادی شدن می‌رود، ایرانیان بطور دستجمعی جان خود را بر اثر بیماری کووید۱۹ از دست می‌دهند.

جامعه جهانی تلاش کرد تا با ارائه کمک به رژیم، به مردم یاری برساند اما مقامات جمهوری اسلامی در رفتاری غیرمسئولانه این کمک‌ها را از جمله از سوی پزشکان بدون مرز رد کردند. رژیم با این وعده که خودش با مشکل مقابله می‌کند، ادعا کرد که واکسن کووایران-برکت را تولید و روانه بازار خواهد کرد. اما این کار به نهادی سپرده شده که تحت نظارت خود خامنه‌ای فعالیت می‌کند [ستاد اجرایی فرمان امام]. همین موضوع بسیاری را به این فکر می‌اندازد که خود خامنه‌ای چقدر از فرمان ممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی و غربی سود می‌برد!

با این حال، هنوز هیچ واکسن «ایرانی»‌ در سطح گسترده و پایدار تولید نشده و تقریبا فقط پنج درصد از جمعیت کشور واکسینه شده‌اند. رژیم بعداً اعلام کرد که چین، کوبا و روسیه به ایران واکسن می‌فرستند. اما این نیز در حالی دروغ از آب درآمد که پیکر کشتگان کرونا بر روی هم انباشته می‌شود. بیمارستان‌های کشور ما به اندازه‌ای شلوغ است که بیماران مجبورند در راهروها انتظار بکشند. برخی مبتلایان با ناامیدی در خیابان‌ها دراز کشیده و در انتظار می‌مانند و بسیاری در انتظار دوا و درمان اولیه جان خود را از دست می‌دهند چه برسد به اینکه موفق به تزریق واکسن شوند.

شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان به محل سوگواری عمومی تبدیل شده‌ و ایرانیان در آنها در غم عزیزان از دست رفته‌ی خود می‌نالند. فریادهای شکایت آنها از طریق فضای مجازی که با استفاده از VPN و فیلترشکن به سختی می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند، از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد و دیگران بی‌پاسخ می‌ماند.  به تازگی ویدئوی زن جوانی که همسرش را بر اثر کرونا از دست داده به سرعت در اینترنت پخش شد. فریادهای وی خشم یک ملت را به نمایش می‌گذارد.

آتش خشم ایرانیان زمانی بیشتر شعله گرفت که اعلام شد مقامات پول برای تهیه واکسن داشتند اما از خرید آن خودداری کردند. یک مقام وزارت بهداشت اعتراف کرد که رژیم بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برای دارویی هزینه کرده که در درمان عوارض جانبی کرونا توسط آن جای شک و تردید وجود دارد.با این مبلغ می‌شد بیش از ۱۶۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا که در خارج تولید شده تهیه کرد تا تک تک ایرانیان بزرگسال واکسینه شوند اما خامنه‌ای تصمیم گرفت این کار را نکند.

از سوی برخی گروه‌های ایرانی به عنوان اقدامی جهت کمک‌های بشردوستانه به کشورهای غربی پیشنهادی ارائه شد که هیچ هزینه‌ای هم برای مالیات‌دهندگان این کشورها ندارد و آن اینکه از دارایی‌های مسدودشده ایران در خارج از کشور برای خرید واکسن استفاده شود تا در اختیار مردم قرار بگیرد. البته این کار می‌بایست زیر نظر یک سازمان معتبر بین‌المللی انجام شود زیرا بدون شک کمک‌هایی که مستقیم به جمهوری اسلامی داده می‌شود طبق معمول یا به جیب خود زمامداران می‌رود و یا به نفع رژیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شرایطی که بحران کرونا از کنترل خارج می‌شود، امکان دارد رژیم با وجود امتناع قبلی از  چنین پیشنهاداتی، تسلیم شود و اجازه‌ی چنین کمک‌هایی را بدهد.

امروز به چنین روش‌هایی جهت کمک‌های بشردوستانه‌ی مستقیم که برای جهان هیچ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت، به شدت نیاز است زیرا ایرانیان از  عوارض جانبی جنگ ایدئولوژیکی که این رژیم به پیش می‌راند، به شدت رنج می‌برند. اکنون در حالی که بیشتر کشورها از خاورمیانه عقب‌نشینی می‌کنند، می‌بایست با استفاده از این فرصت نشان دهند که حقوق بشر و کرامت انسان‌هایی که تحت سرکوب رنج می‌کشند، اولویت دارد.

شاهدخت نور پهلوی فعال حقوق بشر و دختر بزرگ شاهزاده رضا پهلوی ولیعهد ایران است.

#نور_بر_تاریکی_پیروز_است #نه_به_جمهوری_اسلامی​ #اعتراضات_سراسری #لعنت_بر_خمینی #مرگ_بر_خامنه‌ای #جاوید_شاه​ تیریست درقلب دشمنان #ایران و #رضا_شاه_روحت_شاد #شاهزاده_رضا_پهلوی​ #پیمان_نوین #همبستگی_ملی

#IRIranianPeopleVoice

#No2IR

#kingdomwithpahlavi

#RezaPahlaviIsOurShah​

#Trump

وبسایت / صفحات / کانال‌های رسمی: #شاهزاده_رضا_پهلوی

وبسایت:  www.RezaPahlavi.ORG
عکس های خانوادگی:  http://instagram.com/rpfamilyphotos
اینستاگرام هنری و عکاسی رضا پهلوی: http://instagram.com/rpportfolio

جهت همراهی با ما در فیسبوک بر روی لینک های زیر کلیک نمایید :








Telegram: Contact @rasuyab





https://kayhan.london/fa/1400/06/05/%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%ae%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b1-%d9%be%d9%87%d9%84%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7%db%8c-%da%a9%d9%87-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7-%da%a9%d8%b1