​تا حالا فکر کردید که الله اکبر یعنی چی؟


معنای واقعی الله اکبر

اولا که الله معنی خدا نمی‌ده. الله اسم خدای اسلامه اسم من مثلا افعی سیاه هستش اسم شما خسرو اسم اون یکی فرناز و … اسم خدای اسلام هم الله است. همون‌طور که زئوس معنی خدا نمی‌ده، همون‌طور که یهوه معنی خدا نمی‌ده و …. کلمه‌ای که در عربی معنی خدا می‌ده «اله» (با تلفظ Elaah) است. همون کلمه‌ای که در «لا اله الا الله» وجود داره و معنی خدا می‌ده معنی لا اله الا الله می‌شه «خدایی به جز الله وجود ندارد» که دقیقا، هم ثابت می‌کنه که «اله» معنی خدا می‌ده و هم این که «الله» اسم است. اگر فرض کنیم که الله اسم خدا نیست و معنی خدا می‌ده، در اون‌صورت لا اله الا الله معنیش می‌شه«خدایی جز خدا وجود ندارد» بی‌معنی است
ثانیا «اکبر» معنی بزرگ نمی‌ده اکبر یعنی بزرگ‌ تر کبیر یعنی بزرگ پس حالا الله اکبر واقعا یعنی چی؟ ترجمه‌ی صحیحش می‌شه «الله بزرگ‌ تر است». اما این جمله اصلا چه مفهومی داره؟ الله بزرگ‌ تر است یعنی چی؟ از چی بزرگ‌ تر است؟
الله هم اسم یکی از بت‌های کعبه بود اتفاقا مجسمه‌ی بت الله از بقیه‌ بت‌ها بزرگ‌ تر بود. معتقدان به بت الله وقتی که می‌خواستند به معتقدان بت‌های دیگه فخر بفروشند می‌گفتند «الله اکبر» یعنی بت خدای ما از بت‌های شما بزرگ‌ تره. پدر محمد هم از خادمین بت الله بود. محمد هم نام الله رو از روی همین بت برای خدای خودش انتخاب کرد و نکته جالب اینکه الله الهه ماه بود و نشان ماه امروزه هم نشان اسلام است همچنین جمله‌ی الله اکبر رو هم که جمله‌ی مورد علاقه‌ی معتقدان به بت الله بود برای دین خودش حفظ کرد. این جمله امروز به عنوان یکی از ارکان دین اسلام در آمده و اون رو به «خدا بزرگ است» تعبیر می‌کنند در حالی که هیچکسی هم از خودش حتی سئوال نمی کند خدا بزرگ تر از چه چیزی است ؟؟؟

 برای ارتباط با ما در فيسبوک به ما بپيونديد:
(6) Free iran ایران آزاد - Home 634 
(2) Heretic/مرتد - Home
(3) Truth حقیقت - Home
(3) فرهنگ ناب اسلامی - Home