سرنگون سازی بمب افکن سوخوی ۲۴ روسیه و کشتار دو خلبان آن بدست تروریست های...




ترکیه در خدمت داعش: فیلمی از سرنگون سازی بمب افکن سوخوی-۲۴ روسیه و کشتار دو خلبان آن بدست تروریست های داعش!

دولت ترکیه بامداد روز (سه شنبه، سوم آذرماه) اعلام کرد، یکی از جنگنده های اف-۱۶ نیروی هوایی کشورش، یک فروند بمب افکن سوخوی-۲۴ روسیه را سرنگون ساخته است. همچنین، دو خلبان روس که با چتر نجات خود را پیش از نابودی بمب افکن رها ساخته بودند، در هوا بدست تروریست های داعش کشته، که پیکر مرده آنان در سوریه توسط داعشی ها به نمایش گذاشته شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به این یورش آنرا "خنجر خوردن از پشت" خواند و "پسامدهای وخیمی" را در روابط با دو کشور پیش‌بینی کرد.

دولت ترکیه مدعی شد، که بمب افکن روس به حریم هوایی کشورش تجاوز کرده است، که پس از چندین بار هشدار وادار به سرنگونی آن شده است! روسیه در پاسخ به ادعا نیز اعلام نمود، بمب افکن سرنگون‌ شده یک کیلومتر "درون" خاک سوریه بوده است، نه در حریم هوایی ترکیه.

ولادیمیر پوتین همچنین ترکیه را مستقیما به کمک مالی به گروه تروریستی حکومت اسلامی (داعش) متهم کرده و گفت: "مقدار زیادی نفت در دست این گروه در سوریه به قلمرو ترکیه وارد می‌شود".

در این میان، دولت بریتانیا به روسیه هشدار داد که اگر نسبت به رخداد واکنش نظامی نشان داده شود، ناتو ناچار خواهد شد تا با روسیه برخورد نظامی کند!

همچنین، پس از سرنگون سازی این سوخو، هلیکوپتری که برای نجات خلبانان گسیل شده بود بدست شورشی های ضد دولت اسد، با بهره وری از موشک بی‌جی‌ام-۷۱ تاو که دولت آمریکا در اختیار آنان قرار داده است، همراه با ۱۰ سرنشین سرنگون و نابود گشته است، که این رخداد موجب تنش بیشتر میان کشورهای غربی و روسیه خواهد شد.